tjugohundratolv

Tänkte visa en liten årsresumé här i form av bilder och text!
 
Januari
 Under den här månaden fotade jag bara pinsamt fula outfits-bilder med min digitalkamera. I slutet av Januari köpte jag min systers Nikon D40 som blev min första systemkamera och den kamera jag har fotat med under ett års tid nu.
 
Februari
Fotade lite mer den här månaden. Dock så gick min kamera sönder så fick lämna in den på lagning, men det här hann jag iallafall med under Februari. Nån få outfit, självklart bilder på Hugo och sen även från mammas 50-års fest.
 
Mars
Här fotade jag inte heller mycket. Mest bilder på Hugo, och sen fotade jag lite utomhus också. Kommer ihåg hur fina jag tyckte dom var då, nu förstår jag inte riktigt hur jag kunde tycka det.
Fyllde även 16 den här månaden!!
 
April
Under April fotade jag en hel del. Fotade dåliga bilder på Leon, försökte mig på att skapa en lite gammaldags känsla i några bilder och prövade på att fota "drop-bilder" för första gången. Fotade (såklart) Hugo, påskbilder och liite bättre outfits-bilder än tidigare. Gjorde även ett skolprojekt då vi skulle reflektera vårat eget liv i bilder (dom 4 nedersta).
Var nog här nånstans jag började redigera mina bilder lite mer än innan.
 
Maj
Under den här månaden åkte jag till Munkviken som konfirmandledare. Fotade en hel del där, och utvecklades en hel del (kan nog bero lite på att jag var där med bla. två jätteduktiga fotofantaster).
Köpte även min skinnjacka som jag gått och längtat efter i ett drygt halvår, och drack mycket smoothies.
 
Juni
Nu kom sommaren och jag fotade mycket naturbilder på blommor osv.
Gick ut 9an med bra betyg, var tärna på min systers bröllop och firade Hugo på hans 1års dag.
En bra månad!
 
Juli
Köpte mina två bästa köp nånsin som bestod av en laptop och en Iphone 4S. Förstår inte riktigt hur jag överlevde innan (hade antagligen ett liv då).
Gick omkring i kjol och åt mycket jordgubbar men fotade inte särskilt mycket.
 
Augusti
Här fortsatte jag mitt jordgubbsätande och varierade kjolarna med min klänning från Forever 21.
Fotade knappt nånting här heller, umgicks nog mest med mina vänner dom sista dagarna av sommarlovet.
Började gymnasiet, och den första dagen var nog den mest nervösaste i hela mitt liv.
 
September
Här blev det inte heller så mycket bilder, men jag blev rätt nöjd med det lilla jag fotade. Älskar färgerna på bladen och motljuset i bilderna på Leon. 
Tror det var i slutet av September jag började fotografera lite mer.
 
Oktober
Här fotade jag höstiga bilder utomhus och när frosten kom hamnade det också på bild.
Fotade bilder på Mikaela och blev riktigt nöjd.
Här bytte jag också ut Photoscape mot Picmonkey och blev lite bättre på att redigera bilder.
 
November
Under November fotade jag bara Hugo. Blev mest nöjd med dom understa bilderna, tyckte det blev så fina färger i dom.
 
December
 
I december beställde jag min fotobok med årets och förra årets bästa bilder.
Jag fotade lite utomhus och självpoträtt. Fick några bilder med Hugo, och hade också en till fotodag med Mikaela.
Sist med inte minst: Jag beställde mig en Canon eos 600D.
 
Känns så konstigt (och pinsamt) när jag tittar igenom årets arkiv med bilder för jag har utvecklats så himla mycket under hela året. Nu ser jag fram emot ett nytt år, med en ny kamera, nya tillbehör och nytt redigeringsprogram. Mitt nyårslöfte i fotografering blir i år att utvecklas minst lika mycket som jag gjorde förra året!
 

Kommentarer
Postat av: Ella

Hej, har frågestund nu på min blogg så skulle vara jätte kul om du kanske kunde ställa några/någon fråga. Svaren får ni också i ett videoinlägg btw!
Direktlänk -> http://duojagg.blogg.se/2013/january/fragestund.html#comment
kram :) ♥

2013-01-01 @ 15:58:16
URL: http://duojagg.blogg.se
Postat av: FELICIA

Tack :) gott nytt på dig med! kram

2013-01-01 @ 18:48:48
URL: http://felicia.forme.se
Postat av: vanessaljungdahl.blogg.se

SV: Åh tack så mycket!

Man ser utvecklingen! Du är duktig ju! :)

2013-01-01 @ 20:04:30
URL: http://vanessaljungdahl.blogg.se/
Postat av: Isabella

sv: Ja visst var den! Dock är det inte jag som har tagit den, haha :) Hoppas du hade en bra nyårsafton!

Såg också att du beställt likadan kamera som jag har, vad tycker du om den? :)

2013-01-01 @ 21:32:19
URL: http://iisabellaschytt.blogg.se
Postat av: Bea

Sv; Eller hur! :-)

Åh vilken fin årsresumé! Var kul att kolla bilderna igenom månad för månad :-) jag har också bara en digitalkamera (som du hade förra vintern) och VILL VERKLIGEN köpa en systemkamera. Ser ju den häftiga skillnaden på dina bilder! Vilken modell rekommenderar du? Jag vill gärna ha en Canon, funderar på en som heter EOS 500D. Ha det bra!

2013-01-01 @ 22:09:23
URL: http://bstyle.blogg.se
Postat av: Izaberu イザベル

Sv: Okej, jag har haft en bra jul och ett bra nyår också! Hoppas du har en bra start på året :)

2013-01-01 @ 22:19:16
URL: http://sweetizaberu.blogg.se
Postat av: Rebecca

Oh så många fina, vackra bilder ^^

2013-01-02 @ 02:32:19
URL: http://rebeckhaam.blogg.se
Postat av: Elena

Kul :)

2013-01-02 @ 19:16:08
URL: http://ellisono.blogg.se
Postat av: Clara Ringqvist

Så lite så!

2013-01-05 @ 10:49:44
URL: http://clararingqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback